חכמת הגוף היא טכניקת טיפול רב-תחומית ייחודית, המשלבת בין שיטות שונות של מגע קשוב, מאבחן וממוקד לבין תנועה, נשימה מודעת, אבחון מקצועי והנחייה אישית.

שיטת חכמת הגוף מתאימה במיוחד לטיפול בכאבי גב, פריצות דיסק, מיגרנות, בכאבי ראש, שיקום לאחר טראומה וכליווי בהתמודדות עם מחלות ניווניות.
הטיפול מתמקד במערכות השלד, הרקמות, המפרקים והמערכת העצבית, במטרה להחזיר לגוף את האיזון ואת יכולת הריפוי העצמית הטמונה בו.
כמטפלת בשיטת חכמת הגוף, תפקידי לאפשר לתהליך הריפוי הפנימי להתרחש. באמצעות  מגע קשוב ומיומן, המבוסס על ידע נרחב וניסיון רב שנים, אני מזכירה לגופך את חכמתו ואת יכולותיו לחזור לבריאות שלמה, לחיוניות ולאיזון.
השיטה פותחה ע"י האוסטיאופתית ענת שיינמן והיא מבוססת על עקרונות האוסטיאופתיה קרניו סקראל והתרפיה הסומאטית ומשלבת טכניקות נוספות של טיפול במגע.
הטיפול מתאים לנשים בהריון ואחרי לידה, למבוגרים, לילדים ולתינוקות. 

תרפיה סומאטית

פירוש המושג סומה (SOMA) בשיטת 'חוכמת הגוף' הינו הדרך בה אנו חווים את הגוף שלנו מבפנים.למרות שלכולנו אנטומיה ופיזיולוגיה זהה, אנו חווים את גופנו באופן ייחודי בהתאם לחוויות החיים, פציעות, יציבה, מתח וטראומות, דפוסי נשימה, חוויות רגשיות ותבניות קיבוע וכיווץ שסיגלנו. בעזרת מגע מכוון ותנועה מודעת, התרפיה הסומאטית מחזירה לגוף את "הזיכרון" למצב "הנכון" ומשחררת תבניות מקובעות שנוצרו בו.

נשימה מודעת

הוא כלי הנפלא המאפשר לנשימה להגיע למקומות מוחזקים וחסומים ולפתוח צוהר לתהליך ריפוי ושינוי.

המנח המשחרר

זוהי טכניקה עדינה ואפקטיבית לשחרור כאבי שרירים, מפרקים ורקמות חיבור. הטכניקה פותחה ע"י האוסטיאופת ד"ר לורנס ג'ונס והיא מתאימה במיוחד לכאבים אקוטיים.

השיטה הקרניאלית - קרניו סקראל

שיטות הטיפול הקרניאליות פותחו ע"י האוסטיאופת ד"ר וויליאם סאטרלנד, שגילה את התנועה של עצמות הגולגולת ואת היכולת לאבחן אותה ולהשפיע עליה.
מערכת ה-cranio-sacral הינה מערכת העצבים המרכזית העוברת מהגולגולת דרך חוט השדרה ועד ל-sacrum.
הטיפול הקרניאלי הוא עדין ומדויק וניתן לרפא בעזרתו לעומק בעיות פיזיולוגיות ורגשיות . השיטה יעילה מאוד לשחרור הדרגתי של מתחים ולחצים בכל הגוף, לרבות הראש.

טריגר פוינט תרפי :Trigger Point Therapy

שיטת Trigger Point Therapy הינה עיסוי רפואי מיוחד המתמקד בנטרול נקודות מעוררות כאב (נמ"כ) הנמצאות בכל שרירי מערכת התנועה שבגופנו. הנקודות נמצאות בצמתים העצביים המורים לשרירים האם לפעול או לנוח.
ייחודן של הנמ"כ הוא ביכולתן להקרין כאבים לאזורי תנועה אחרים ומרוחקים בגוף וכך ניתן לטפל בבעית כף יד, לדוגמא, מאזור העורף או הגב עליון ולא רק בהתמקדות מקומית.
הנמ"כ משבשות למעשה את תהליכי הכיווץ וההרפיה של השרירים, ובכך גורמות לירידה בטווחי תנועתם, לתחושת 'תפיסות' ולכאבים שונים. יתרה מזאת, הנמ"כ הינן חלק מ"אפקט הדומינו" המאפיין את מערכת התנועה של הגוף המשמרת כאבים והגבלות תנועה.הטיפול מחזיר את השרירים הפגועים לתפקוד נורמלי תוך התבססות על שיפור טווחי תנועתם שמוביל להפחתת הכאבים תוך שימת דגש רב למודעות המטופל ולמקומו של הכאב בחייו.

מגוון הפתולוגיות השריריות שניתן לטפל בהם בשיטת חכמת הגוף

  • צליפת שוט
  • כאבי גב תחתון
  • פריצות דיסק, בלט דיסק והקרנות
  • כאבי ברכיים
  • מתח כאבי צוואר ושכמות
  • מיגרנות כאבי ראש
  • דלקות חוזרות בגוף
  • פציעות ספורט ושיקום לאחר ניתוח
  • חולשה במערכת החיסונית
  • כאבים אקוטיים וכרוניים בלתי נסבלים ובלתי נגמרים

 

הרפואה האוסטיאופתית עוסקת בהבנה, אבחון וטיפול במבנה ובשלד.

על-פי האוסטיאופתיה, בעיות בשלד יכולות להשפיע לא רק על ליקויים במפרקים ובשרירים, אלא גם להפריע לתפקודם של האברים הפנימיים ומערכות הדם והעצבים. אוסטיאופתיה הינה רפואה מנואלית המשתמשת בעקרונות פיזיולוגיים והבנה אנטומית בכדי לאבחן ולטפל בליקויים בכל רקמות הגוף. מטרתה של השיטה היא להחזיר לגוף את התנועתיות, הזרימה והתפקוד התקינים ע"י שחרור של חוליות ו/ או חסימות ברקמות בשרירים ובמפרקים.