השאירו פרטים לפגישת ייעוץ

X  

שאלות נפוצות –פתרון מסוג אחר לכאבי גב

האם הדרך האלטרנטיבית בטיפול בכאב מועדפת מטיפול קונוונציונאלי?

80% מהאוכלוסייה סובל מכאבי גב, כולל הרופאים עצמם. הרפואה הקונוונציונאלית כבודה במקומה מונח ואי אפשר להתעלם מכך שהיא מציעה פתרונות ודרכים מקובלים לטיפול.

הדגש העיקרי הוא בכך שהרופאים מטפלים בסימפטום, ולעומתה הרפואה האלטרנטיבית מציעה טיפול לאדם בהקשר היותר רחב וכמובן שהסימפטום הינו חלק ממנו.

ההנחה הבסיסית היא שבגוף שוכנת חוכמה פנימית והיא טבועה בנו ונמצאת שם תמיד,

והחתירה לבריאות אינה פוסקת לעולם. ניתן לראות זאת אצל ילדים באופן הכי ברור. לדוגמא חתכים או פציעות אצל ילדים מגלידים הרבה יותר מהר מאשר אצל חלקינו הבוגרים.

אלא שמגיל צעיר מלמדים אותנו שגופנו משול לאותם חלקי מכונה מיוחדים שאין אנו מוסמכים לטפל בהם.

במובנים רבים עצמאותנו נשללה מאתנו, הטלנו את מלא אחריותנו על הרופא או המטפל כדי ש "יבריאו" אותנו.משום כך ייתכן ששכחנו להקשיב לגופנו וללכת בעקבות חכמת הגוף הטבעית.

כל אחד מאיתנו צריך לאזור כוח כדי ליטול אחריות על הבריאות שלו.

כל טיפול שאינו מכיר בחכמת הגוף הבסיסית מסתכן בדיכוי התסמינים או בהחלפת בעיה אחת באחרת.

צריך כמובן להיזהר ממטפלים לא מוסמכים .

1.האם כדאי לישון עם כרית?

שאלה מאד נפוצה ולה משמעות והשפעה רבה על השינה שלנו .

בזמן שכיבה על הגב הסנטר צריך להיות מקביל לבית החזה. וזה בכדי שתהיה המשכיות לחוליות בגב ושלא יגרם לחץ מיותר על החוליות. מכיוון שלכל אחד קיים מבנה גוף אישי, רצוי לנסות ולבדוק את המצב גם עם כרית וגם בלי כרית. כמו כן בשכיבה על הצד או על הבטן.

אנחנו מפתחים במהלך השנים הרגלים לא נכונים לשינה ולכן יש לאפשר לשינוי במידת הצורך בהדרגתיות.

2. יש לי בעיות גניקולוגיות ויש לי כאבי גב קשים מאד המלווים במגרנות. האם בעיות גניקולוגיות יכולות לגרום לכאבי גב?

בהחלט כן. כאבים שמקורם בבעיות במערכת הגניקולוגית –כולל בעיות הורמונאליות אכן משפיעות באופן ישיר על הגב ויכול להיות שזה המקור למגרנות.

3. אני בחודש שמיני להריוני וסובלת מאד מכאבי גב תחתון. כיצד ניתן להקל את הכאב והאם יהיה לזה השלכות גם בעתיד?

בתקופת ההיריון ישנם גורמים רבים לכאבי גב והנפוץ ביניהם הוא שינוי ביציבה. הכאב נגרם בניסיון של הגוף לאזן את מרכז הכובד החדש הנוצר.  בהחלט ניתן להקל בכמה מובנים:

* ע"י תרגילי שחרור והרפיה, לדוגמא:

 1. לישון בתנוחת עובר להניח כרית בין הירכיים.

2. לנוח על מזרן קשיח. ניתן להצמיד רגליים לקיר לקחת כמה נשימות הרפיה לאזור הכאב.

*דבר שני לא פחות חשוב הוא ליצור תנועה באזור גב תחתון לדוגמא:

1. ע"י סיבובי אגן.

2. גלגול האגן לכיוון עצם הזנב.

*שיפור היציבה בחיי יום יום:

1.בזמן הליכה ,להעביר משקל לכל כף הרגל. בזמן ישיבה, לשבת על עצמות הישיבה .

השלכות יכולות להיות גם לאחר הלידה. הגוף עובר שינויים משמעותיים ולכן עדיף להמשיך עם הטיפולים והתמיכה גם לאחר הלידה.

4.יש לי פלטפוס מגיל צעיר מאד ואני הולכת באופן קבוע עם מדרסים. בזמן האחרון יש לי כאבים בגב ובברכיים והרופאים ממליצים על ניתוח. האם ישנה דרך אחרת לטיפול ולהימנע מניתוח?

תשובתי אלייך היא שניתוח הינו הברירה האחרונה ובד"כ ניתן להימנע מזה. וכמובן צריך לבדוק לעומק במה מדובר.

לכף הרגל יש מבנה של פירמידה והמבנה מאפשר בלימת זעזועים. לפעמים ישנה קריסה של הקשת הפנימית וזה נקרא פלטפוס. ומכיוון שאין בולם זעזועים באופן טבעי המדרסים באים לתת את הפתרון אך לא הסופי מכיוון שעדיין יש השפעה ישירה או עקיפה על הגב ועל הברכיים.

ע"י תרגילי גמישות לכף הרגל וחיזוקה, ניתן לשנות את האחיזה המוטעית של הגוף או ההפך- שינוי האחיזות בגוף יכול לשנות את המצב של כף הרגל.

תרגיל לגמישות הקשת:להרים חפצים( כמו עטים) מהרצפה בעזרת האצבעות.

5.לפני שנה עברתי תאונת דרכים ובעקבות זאת יש לי פריצת דיסק. לפני חצי שנה עברתי ניתוח לשאיבת הדיסק אך אני עדיין סובל מכאבי גב קשים באזור L5 , ונימולים ברגל.

אתה מתאר פה מצב לא פשוט. אני מבינה שעברת שנה לא קלה אבל זה עדיין מצב שניתן לצאת ממנו.בד"כ אחרי תאונת דרכים הגוף נמצא בטראומה ומצב של טראומה מביא בד"כ לקיבוע בגוף ולאזור הפגוע.

הייתי מציעה לך לקבל טיפול מתאים בכדי לשבור את המעגל של הקיבוע. תנועה עדינה ונכונה תעודד את הגוף לחילוף חומרים, זרימת דם וניקוז . בנוסף תרגילים סומאטיים מותאמים לך באופן אישי ותרגול יום יומי ומודעות יביא לשיפור בתפקוד.

6. אני סובל תקופה ארוכה מכאבי צוואר ושכמות ולאחרונה התחילו לי הקרנות של כאב ונימול בידיים האם יש קשר?

אכן הכול קשור להכל. ישנם עצבים שיוצאים מהצוואר והם ממשיכים לידיים . כאשר ישנו מתח בצוואר או קיבוע בחוליות בצוואר יכולה להיות הקרנה של כאב ונימול על הידיים.

מאמרים נוספים
מהו האזור בגוף בו מתרכז הרבה מתח?

מהו האזור בגוף בו מתרכז הרבה מתח?

תרפיה סומאטית קרניאלית היא שיטה הוליסטית ומה שעומד מול עיני המטפל בשיטה זו ומכוון את הטיפול הינו האדם שעומד מולו הן מבחינה אנטומית הן מבחינה

הריון זה טבעי. כאבים לא!

גוף האישה נברא מקודש ליצירת חיים חדשים.ההריון הינו תהליך מופלא וטבעי מיסודו, ומאפשר לגוף לממש את יעודו ותכליתו הגבהה. מה קורה לגוף בזמן ההריון? בזמן

תנשום תנשום

הנשימה היא כוח החיים , החיים מתחילים ונגמרים בתהליך הנשימה. כולנו נושמים הרי אחרת לא היינו חיים, אבל האם אנחנו מנצלים את מלוא הפוטנציאל של

שתפו